Je vindt je conversie in je winkel te laag. Deze conversie wil je verhogen met 1%. Stel dat je conversie 19% is, dan wil je die naar 20% brengen. Dit betekent dat 20 van de 100 bezoekers in jouw winkel iets kopen en klant worden.
Je mensen hebben grote impact op de conversie
Dit blog gaat over de impact van gedrag en de verkoopvaardigheden van je mensen op de conversie in jouw winkel. Jouw winkelmedewerkers kunnen jouw winkel maken of breken. Je mensen hebben een enorme impact dus. Ook op de conversie.
Het verhoog je de conversie in jouw fysieke winkel?
Hoe kunnen jullie de conversie in de winkel verhogen als het gaat om de mensen die er werken? Je leest nu meerdere manieren. Je medewerkers:
- maken contact en geven ‘aandacht op maat’;
- stellen gerichte vragen, luisteren aandachtig en vragen door;
- werken behoeftegericht in plaats van productgericht;
- brengen op een prettige manier extra producten onder de aandacht (crossselling en upselling);
- doen alles om goede eerste én laatste indrukken te maken.
Aanvullend op bovengenoemd rijtje: je klanten worden prettig begroet, voelen zich welkom en ervaren gastheerschap.
Verhoog de conversie met 1%
Wil jij de uitdaging aangaan om de conversie in jouw winkel met 1% te verhogen de aankomende drie maanden? Help en coach hen daarbij, eventueel gebruikmakend van bovenstaande structuur. Focus dit kwartaal op conversieverhoging. Maak dit een thema.
Cadeau voor jou in petto
Laat me weten of het gelukt is. Als het je aantoonbaar gelukt is, dan heb ik een cadeau voor je.
Recente reacties