Verkooptraining duurzaamheidsadviesbureau
Werk je bij een duurzaamheidsadviesbureau? Dan sta je frequent in contact met klanten, zowel telefonisch, aan de receptie als ter plaatse. Jij en je collega’s representeren het gezicht van je organisatie. Hierdoor rust er een aanzienlijke verantwoordelijkheid op je schouders op het gebied van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. De vragen die je ontvangt, kunnen variëren van het uitvoeren van milieu-impactbeoordelingen tot adviseren over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
Diversiteit in klantinteracties
Soms heb je te maken met vriendelijke klanten, terwijl je andere keren te maken krijgt met meer gereserveerde personen of vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties. Het kan zelfs voorkomen dat er iemand voor je staat met weinig geduld of ‘lastig gedrag’ vertoont. In dergelijke situaties is het een uitdaging om klantgericht te blijven.
Verhoging van de klantwaarde
Als je in een meer commerciële omgeving werkt, wordt er van je verwacht dat je de gemiddelde besteding van je klanten verhoogt. Het is dan belangrijk om te weten hoe je dit kunt bereiken, bijvoorbeeld door upselling en/of cross-selling toe te passen. Het mooie is dat je klant hier ook van profiteert, omdat jij precies begrijpt waar zijn of haar behoeften liggen. En laten we eerlijk zijn, wie wil er nu niet op maat bediend worden?
Voor wie is deze verkooptraining duurzaamheidsadviesbureau bedoeld?
Deze verkooptraining is speciaal ontworpen voor professionals bij duurzaamheidsadviesbureaus, waaronder:
- Duurzaamheidsadviseurs
- Duurzaamheidsanalisten
- Energieadviseurs
- Duurzaamheidsmanagers
- MVO-adviseurs (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen)
- Milieutechnici
- Duurzaamheidscommunicatiespecialisten
- Duurzaamheidsonderzoekers
- Duurzaamheidsauditors
- Duurzaamheidseducators
Wat leer je?
Tijdens deze interactieve training verhoogt jouw klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. En je leert beter omgaan met ongeduldige of ‘lastige’ mensen. Desgewenst leer je ook hoe je de gemiddelde besteding van de klant verhoogt door cross- en upselling.
Na afloop van deze verkooptraining duurzaamheidsadviesbureau:
- kun je contact maken met anderen;
- weet je welke impact vertrouwen opbouwen heeft;
- kun je diepgaander Vragen, Luisteren, Samenvatten & Doorvragen;
- weet je hoe je stiltetolerantie kunt toepassen;
- zijn je vraagstellingstechnieken verder aangescherpt;
- heb je geoefend in het nog sterker kunnen communiceren met anderen;
- weet je kansen/leads te creëren, te herkennen en op te pakken;
- kun je met behulp van upselling en/of crossselling ‘de gast’ meer laten besteden;
- leer je beter omgaan met introverte mensen en lastige situaties;
- weet je hoe te handelen als je te maken hebt met mensen die ongeduldig of lastig gedrag vertonen;
- wordt de kans vergroot dat de klant die jij geholpen hebt aan anderen vertelt hoe fijn hij door jou is geholpen;
- [hier kunnen jouw ontwikkelwensen komen]
Wat levert de training mij op?
Wat levert de verkooptraining duurzaamheidsadviesbureaus je op?
- de klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en commerciële drive binnen jouw organisatie nemen toe;
- je bent beter in staat bent om de behoeften van je klant boven water te krijgen;
- je klanten komen vaker terug;
- je weet kansen/leads te creëren, te herkennen en op te pakken.
Praktische informatie over de verkooptraining duurzaamheidsadviesbureau
- Maximale groepsgrootte: 18
- Duur: 2 halve dagen
- Zelfstudie- en voorbereidingsuren: 2 uur
- Online of op locatie: zowel online als op locatie
- Studiemateriaal: hand-out van cursusmateriaal
- Investering: op aanvraag
- Ook interessant voor jou: een grote groep die getraind moet worden? Presentaties en lezingen zijn ook mogelijk.
Trainer
Jan-Willem Seip traint al heel wat jaren vakmensen en professionals die verkopen niet leuk vinden. Van deze mensen wordt wel verwacht dat ze verkopen, of ze het nu leuk vinden of niet. Hij krijgt er enorm veel energie van als tijdens de verkooptrainingen de deelnemers verkopen minder gaan zien als iets ‘vies’, maar als leuk en zinvol.
Jan-Willem:
“Ik laat deelnemers in mijn verkooptrainingen altijd actief oefenen om klantcontact aan te gaan en te verbeteren. We gaan dus onder andere aan de slag met commerciële en communicatieve vaardigheden. Daarom staat op mijn visitekaartje ‘Oefenmeester in Klantcontact’.
Ik heb door de jaren heen een kleine 20.000 mensen getraind in gedrag, houding, communicatieve vaardigheden en verkoopskills. Van monteur tot stukadoor, van zorgprofessional tot vastgoedprofessional, en van adviseur tot consultant.
Wat moet je verder nog van me weten? Ik ben examinator NIMA Sales A en B, schreef enkele honderden artikelen over verkopen, en 11 boeken. Zoals ‘De kracht van zacht’, ‘Sales is sexy’ en ‘Acquisitie voor professionals’. In m’n vrije tijd sport ik: hardlopen, lange afstandsfietstochten en soms maak ik trektochten met de kano.”
Jan-Willem Seip is salestrainer en oprichter van VerkoopExpert. De meeste trainingen geeft hij zelf, maar hij heeft een flink netwerk van trainers en experts waar hij een beroep op kan doen, bijvoorbeeld bij een grote opdracht of een specifiek specialisme.
Locatie en startdatum
Deze verkooptraining is 100% praktijkgericht en vindt liefst bij jullie plaats. Ik kom naar jullie toe, dus geen extra reistijd of-kosten voor je personeel. Liever op een andere locatie aan de slag? Dat kan ook! Je kunt ook kiezen om beide dagdelen online te doen of één dagdeel op locatie en één online.
De startdatum wordt in goed overleg bepaald.