Verkooptraining voor advocatenkantoren
Werk je bij een advocatenkantoor? Dan is klantcontact een essentieel onderdeel van je dagelijkse werkzaamheden. Of het nu telefonisch is, aan de servicebalie, of direct op de werkvloer, jij en je collega’s zijn het visitekaartje van je kantoor. Er wordt dus veel van je verwacht op het gebied van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. De vragen die je ontvangt variëren van scheidingszaken tot juridische bijstand voor verdachten of bedrijven.
Verschillende mensen, verschillende behoeften
Soms heb je te maken met vriendelijke cliënten, terwijl je andere keren te maken krijgt met meer gesloten personen of vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties. Het kan zelfs voorkomen dat er iemand voor je staat met een kort lontje. Wellicht moet je omgaan met mensen die ongeduldig zijn of ‘lastig gedrag’ vertonen. In dergelijke situaties is het een uitdaging om klantgericht te blijven.
Upselling en Cross-selling
Als je in een meer commerciële omgeving werkt, wordt er misschien van je verwacht dat je de gemiddelde besteding van je cliënten verhoogt. In dat geval is het belangrijk te weten hoe je dit kunt doen, bijvoorbeeld door upselling en cross-selling toe te passen. Het mooie is dat jouw cliënt er ook van profiteert, omdat jij precies begrijpt waar zijn of haar behoeften liggen. Het is tenslotte fijn om op maat bediend te worden!
Verkooptraining voor advocaten
Deze verkooptraining voor advocaten is niet alleen gericht op klantgerichtheid, maar omvat ook elementen van verkooptraining, commerciële training en sales training. Hierdoor leer je niet alleen hoe je cliënten tevreden kunt stellen, maar ook hoe je de gemiddelde besteding kunt verhogen en nieuwe kansen kunt benutten.
Voor wie is deze training bedoeld?
- Advocaten
- Juridisch secretaresses
- Paralegals
- Notarissen
- Juridisch medewerkers
- Receptionisten
- Boekhouders
- Marketing- en communicatiemedewerkers
- Office managers
- IT-ondersteuning
- Partners
- Associates
Wat leer je?
Tijdens deze interactieve training verhoogt jouw klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en commerciële vaardigheden. En je leert beter omgaan met ongeduldige of lastige mensen. Desgewenst leer je ook hoe je de gemiddelde besteding van de client verhoogt door cross- en upselling.
Na afloop van deze verkooptraining voor advocaten:
- kun je contact maken met anderen;
- weet je welke impact vertrouwen opbouwen heeft;
- kun je diepgaander Vragen, Luisteren, Samenvatten & Doorvragen;
- weet je hoe je stiltetolerantie kunt toepassen;
- zijn je vraagstellingstechnieken verder aangescherpt;
- heb je geoefend in het nog sterker kunnen communiceren met anderen;
- weet je kansen/leads te creëren, te herkennen en op te pakken;
- kun je met behulp van upselling en/of crossselling de cliënt meer laten besteden;
- leer je beter omgaan met introverte mensen en lastige situaties;
- weet je hoe te handelen als je te maken hebt met mensen die ongeduldig of lastig gedrag vertonen;
- wordt de kans vergroot dat de cliënt die jij geholpen hebt aan anderen vertelt hoe fijn hij door jou is geholpen;
- [hier kunnen jouw ontwikkelwensen komen]
Wat levert de training mij op?
Wat levert de training je op?
- de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid binnen jouw organisatie nemen toe;
- je bent beter in staat bent om de behoeften van je cliënt boven water te krijgen;
- je cliënten komen vaker terug;
- je weet kansen/leads te creëren, te herkennen en op te pakken.
Praktische informatie over de training
- Maximale groepsgrootte: 18
- Duur: 2 halve dagen
- Zelfstudie- en voorbereidingsuren: 2 uur
- Online of op locatie: zowel online als op locatie
- Studiemateriaal: hand-out van cursusmateriaal
- Investering: op aanvraag
- Ook interessant voor jou: een grote groep die getraind moet worden? Presentaties en lezingen zijn ook mogelijk.
Trainer
Jan-Willem Seip traint al heel wat jaren vakmensen en professionals die verkopen niet leuk vinden. Van deze mensen wordt wel verwacht dat ze verkopen, of ze het nu leuk vinden of niet. Hij krijgt er enorm veel energie van als tijdens de verkooptrainingen de deelnemers verkopen minder gaan zien als iets ‘vies’, maar als leuk en zinvol.
Jan-Willem:
“Ik laat deelnemers in mijn verkooptrainingen altijd actief oefenen om klantcontact aan te gaan en te verbeteren. We gaan dus onder andere aan de slag met commerciële en communicatieve vaardigheden. Daarom staat op mijn visitekaartje ‘Oefenmeester in Klantcontact’.
Ik heb door de jaren heen een kleine 20.000 mensen getraind in gedrag, houding, communicatieve vaardigheden en verkoopskills. Van monteur tot stukadoor, van zorgprofessional tot vastgoedprofessional, en van adviseur tot consultant.
Wat moet je verder nog van me weten? Ik ben examinator NIMA Sales A en B, schreef enkele honderden artikelen over verkopen, en 11 boeken. Zoals ‘De kracht van zacht’, ‘Sales is sexy’ en ‘Acquisitie voor professionals’. In m’n vrije tijd sport ik: hardlopen, lange afstandsfietstochten en soms maak ik trektochten met de kano.”
Jan-Willem Seip is salestrainer en oprichter van VerkoopExpert. De meeste trainingen geeft hij zelf, maar hij heeft een flink netwerk van trainers en experts waar hij een beroep op kan doen, bijvoorbeeld bij een grote opdracht of een specifiek specialisme.
Locatie en startdatum
Deze verkooptraining is 100% praktijkgericht en vindt liefst bij jullie plaats. Ik kom naar jullie toe, dus geen extra reistijd of-kosten voor je personeel. Liever op een andere locatie aan de slag? Dat kan ook! Je kunt ook kiezen om beide dagdelen online te doen of één dagdeel op locatie en één online.
De startdatum wordt in goed overleg bepaald.