Verkooptraining
Verkopen voor niet-verkopers
In deze waardevolle verkooptraining leer je hoe je met jouw team meer kansen ziet, creëert en benut.
Na afloop van de training weet je hoe jij jezelf en je dienstverlening kunt verkopen. In twee dagdelen krijg je meer zelfvertrouwen. Ook krijg je verkooptools aangereikt. Na afloop haal je aantoonbaar meer opdrachten binnen. Dat wil jij toch ook?
Deze unieke verkooptraining is er in 3 varianten:
- Acquisitie voor professionals: voor adviseurs, consultants, advocaten, accountants, architecten, vastgoedprofessionals, IT-ers, therapeuten of coaches.
- Commercieel onverdacht verkopen: voor monteurs, service engineers of chauffeurs.
- Klantgericht en gastvrij werken: voor medewerkers in de zorg, musea of bibliotheken.
Herken je dit?
- Je vindt verkopen niet leuk.
- Er wordt van je verwacht dat je verkoopt. Want je bent adviseur, consultant of accountant.
- Je bent monteur, service engineer of chauffeur en bij je klant liggen allerlei (verkoop)kansen.
- Als zorg‑, museum- of bibliotheekmedewerker wordt van je verlangd dat je gastgericht en klantvriendelijk bent.
- Je wilt verkopen maar niet op een verkoper lijken.
- Je gaat toch niet leuren? Voor advies word je gevraagd!
Spelen één of meer van deze situaties, dan is de verkooptraining Verkopen voor niet-verkopers zeker interessant voor je.
Wat levert deze verkooptraining jou op?
Kansen. Nieuwe klanten. Behoud van bestaande klanten. Betere samenwerking in het team. Dus extra omzet. Meer vertrouwen in jezelf en meer vertrouwen van de klant in jouw diensten en producten.
Deze verkooptraining is 100% praktijkgericht en vindt liefst bij jullie plaats. Ik kom naar jullie toe, dus geen extra reistijd en extra reiskosten voor je personeel.
Na deze training merk je direct verandering. Bij je klanten, jezelf en in je team.
Hoe gaat de verkooptraining in z’n werk?
Tijdens de intake hebben alle deelnemers aangegeven wat ze willen leren. Hierop wordt de verkooptraining afgestemd en ontwikkeld. Afhankelijk van de variant die je kiest, beginnen we met het kort doornemen van het programma. Daarna wordt het team al snel in de actiestand gezet.
De verkooptrainingen van VerkoopExpert kenmerken zich namelijk door korte blokken waarin theorie wordt afgewisseld met praktijkoefeningen. Zo leren de deelnemers van elkaar. Door te kijken naar een ander (observerend leren) met praktijksituaties en cases uit de eigen praktijk, wordt elke deelnemer in staat gesteld om te leren en te groeien.
Commercieel onverdacht verkopen
- Als monteur, service engineer of chauffeur kom je veel bij klanten over de vloer. Jij ziet als eerste, en misschien wel als beste, welke verkoopkansen daar liggen. Jij wordt als ‘commercieel onverdacht’ gezien en dat is mooi. Hoe kun je, zonder dat je op een verkoper gaat lijken, deze kansen omzetten in een opdracht? Dat en meer leer je tijdens deze training.
Acquisitie voor professionals
- Voor adviseurs, consultants, advocaten, accountants, architecten, vastgoedprofessionals, IT-ers, therapeuten en coaches. Je leert hoe je je dienstverlening en jezelf met vertrouwen kunt verkopen. Zelfs als je sales niet leuk vindt.
Klantgericht en gastvrij werken
- Je werkt in de zorg, een museum of bibliotheek en je hebt veelvuldig klantcontact. Je leert de gastgerichtheid, gastvrijheid, hostmanship, hospitality, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid te verhogen. En je leert beter omgaan met ongeduldige of agressieve mensen. Desgewenst leer je ook hoe je de gemiddelde besteding van ‘de gast’ verhoogt door cross- en upselling.
Veel gestelde vragen
Wat levert deze training mij op?
Kansen, klanten, meer plezier en vertrouwen in verkopen. Je leert hoe je nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoudt. De resultaten zie je direct terug in je omzet.
Wij zijn een organisatie met meerdere vestigingen. Kunnen wij deze training ook inkopen?
Natuurlijk. Afhankelijk van het aantal medewerkers zijn er verschillende mogelijkheden. Ik kan in elke vestiging van jullie organisatie een training geven, of de medewerkers van de ene vestiging komen voor de training naar de andere vestiging.
Wil je dat ik op meerdere vestigingen een verkooptraining geef, neem dan even contact op per mail. Dan kijken we wat we kunnen regelen.
Ik ben in m’n eentje. Kan ik dan ook deze verkooptraining volgen?
Zeker. In dat geval kunnen we in een 1‑op‑1 Zoomsessie het verkoopproces samen doornemen. We oefenen, besteden extra aandacht aan de punten waar jij moeite mee hebt en je krijgt gerichte verkooptips.
Zo’n individuele training is maatwerk. Neem contact op per mail. Dan kijken we wat ik voor je kan doen.
Kijk ook op individuele sales coaching.
Bestaat VerkoopExpert uit slechts 1 trainer?
De meeste trainingen geef ik zelf, maar ik heb een flink netwerk van trainers en experts waar ik een beroep op kan doen, bijvoorbeeld bij een grote opdracht of een specifiek specialisme.
Worden we dan glad en verkoperig?
Je klant merkt niet dat jouw mensen naar een training zijn gestuurd. Ze gaan geen irritante verkooppraatjes doen. Wel zijn hun antennes uitgeschoven om kansen bij jullie klant te bespeuren. En zijn ze beter in staat om behoeften bij jullie klant boven water te krijgen. Met al hun inhoudelijke kennis en expertise worden zij niet als ‘commercieel verdacht’ gezien.
Wij hebben geen fysieke vestiging. Is deze verkooptraining dan iets voor ons?
Absoluut. Ik help ook teams bij telefonische verkoop en helpdesk-gerelateerde situaties.
Onze organisatie is alle dagen open. Kunnen we dan toch trainen?
Jazeker. Ik kan de training bijvoorbeeld ’s ochtends en ’s middags geven, beide keren aan de helft van het personeel. De andere helft van het team helpt intussen de klanten.
Is deze verkooptraining geschikt voor elke branche?
Daar waar ‘non-sales mensen’ werken en waar er contact met klanten is, is deze verkooptraining geschikt.
In aanloop naar de training bespreken we wat je wilt bereiken. Dat neem ik mee in de opzet van de training. Ook zorg ik voor praktijkvoorbeelden die naadloos aansluiten bij jullie organisatie. Daardoor voelt de training als maatwerk.
Hoe snel heb ik de investering terugverdiend?
Omdat de omzet duurzaam stijgt, levert de training je talloze malen meer op dan dat deze kost. Soms bereken ik met klanten vooraf wat de minimale omzetstijging moet zijn om bijvoorbeeld in 2 maanden tijd de investering terug te verdienen.
Maar je moet ook denken aan factoren waar je niet zo makkelijk een getalletje op kunt plakken. Want klanten gaan anderen over jouw organisatie vertellen, maar wanneer? Ligt het in jullie branche wel of niet voor de hand dat tevreden klanten binnen 2 maanden terugkomen? En hoeveel tijd en geld bespaar je als er minder personeelswisselingen zijn?
Onze vestiging is in België. Is dat een probleem?
Zeker niet. Verkooptechnieken zijn vrijwel universeel. Ik rijd graag voor jullie (vestiging) naar België. Er komt dan wel een kleine kilometervergoeding bij vanaf de grens. Jullie krijgen een factuur met btw verlegd.
Heb je verder nog vragen?
Aarzel niet en neem contact op via contact@verkoopexpert.nl of bel 06 — 415 47 339.
Ik help je graag.
Wat klanten zeggen
Jan-Willem Seip is sales- en ondernemerscoach. Hij helpt ondernemers en verkopers aan meer opdrachten, verkoop, acquisitie en klanten. Ik ontmoette Jan-Willem tijdens een KVK-workshop over netwerken. Wat me het meest is bijgebleven is zijn enthousiasmerende, laagdrempelige benadering en een paar slimme, praktische tips die ik direct kon toepassen.
Over verkooptrainer Jan-Willem Seip
Een bevlogen verkooptrainer die vakmensen, professionals en ‘non-sales mensen’ traint. Jan-Willem Seip heeft al een kleine 20.000 mensen getraind in gedrag, houding, communicatieve vaardigheden en verkoopskills. Van monteur tot stukadoor, van zorgprofessional tot vastgoedprofessional, en van adviseur tot consultant. Sta jij straks ook in dit rijtje? Neem contact op.
Blogs
Verhoog je conversie: meesterlijke tips voor acquisitie en sales funnel optimalisatie
Bij de sales funnel-methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien in de wereld van acquisitie. Dat moet beter. Volg deze twee tips en verhoog je conversie aanzienlijk met effectievere acquisitie strategieën.
Hoe verkooptrainingen je helpen je omzetdruk te beheersen en slimmer te onderhandelen
Als inkopers merken dat er grote behoefte is aan een order, kunnen ze daar gebruik van maken. Dit artikel belicht belangrijke aspecten waar je op moet letten als de omzetdruk hoog is en de orders wat achterblijven. Een cruciale vaardigheid binnen acquisitie training en verkooptrainingen.
Een boeiende duik in de wereld van acquisitie: mijn eerste podcast ervaring
Het was een spannende en verrijkende ervaring om onlangs deel te nemen aan een podcast, georganiseerd door Saskia de Jong. In deze podcast kreeg ik de kans om mijn inzichten en ervaringen over acquisitie en verkoop, specifiek gericht op niet-professionals, te delen.